dm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) |
| |||||||||||||||||
Dersin Dili | ||||||||||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||||||||||||||
Dersin Düzeyi | - | |||||||||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||||||||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Para & Para Politikası & Bankalar ve BankacılıkTürk Bankacılığının Kısa Tarihi | The Money and Banking Course Notes by Mr Halit Soydan |
2 | Osmanlı’nın Sermaye Piyasası Deneyimleri & Cumhuriyet Dönemi & Türkiye Bankacılığının Mevzuat Çerçevesi | Relevant Chapter and Sections of the Course Notes of Mr Soydan |
3 | Bankacılık Teknikleri & Sermaye YeterliliğiDöviz Yeterliliği & Türk Bankacılığında Riskağırlıklı Sermaye Tabanı Oranı | The Regulatory and Supervisory Authority for Turkish Banking regulations are suggested to be examined |
4 | Temel Kambiyo TanımlarıTürkiye’deki Bankalar için Diğer Döviz OranlarıTürk Bankacılığında Faiz Oranları & Reel Faiz OranıGünümüzde Türkiye’de Faiz Kazancının Vergilendirilmesi | The Bank for International Settlements' WEB page are advised to be read |
5 | Faiz Oranlarının MatematiğiBasit Faiz Kavramları ve İskonto Gösterimleri/The Mathematics of Interest RatesSimple Interest Concepts and Discounting Notations | The Course Notes of Mr. Soydan |
6 | Menkul Kıymetlerin Faiz HesaplamalarıBazı Kullanışlı Sermaye Piyasası FormülüKuponsuz Tahvillerin Gelecek ve Bugünkü DeğerleriKuponlu Tahvillerin Bugünkü Değeri (Temiz Yöntem)Kuponlu Tahvillerin Bugünkü Değeri (Kirli Yöntem) | Mr. F Mishking’s relevant textbook is suggested to be read |
7 | Mevduat Munzam Karşılığı ve Türkiye’deki Bankalar İçin Ödeyebilirlik KurallarıTürk Bankacılığında İşlem Vergisi ve Diğer VergilerBankacılık ve Sigorta İşlemleri VergisiKaynak Kullanımını Destekleme Fonu (KKDF)Destekleme Fiyat İstikrar Fonu (DEFIF)Türk Eximbank Hesapları | Mr. Halit Soydan’s Course Notes and Turkish Central Benk’s WEB pages are to be consulted |
8 | TRLIBOR (Türk Lirası Referans Faiz Oranı)Türkiye’de Çek YönetmelikleriSendikasyon KredileriKara Para Aklama | The Commercial Code of Turkey and relevant Acts, and Mr. Soydan’s Course Notes recommended to be read before the class discussions |
9 | Tavan Faiz Oranları, Taban Faiz Oranları ve Faiz Oranı Alt ve Üst Sınırlarının Grafiksel AçıklamasıFaiz Oranı Forward’ları Faiz Oranı Swap’ları | The relevant sections of Mr. Soydan’s Course Notes |
10 | Döviz Forward’ları (Açık Vadeli Teslim)Döviz Swap’larıFX Swap’larıPara Swap’ları | Various internet addresses are suggested, and Mr. Soydan’s Course Notes are consulted |
11 | Dış Ticaretin Yürütülmesinde ve Finansmanında Ticari Bankaların RolüDış Ticarette Ödeme SistemleriBelgeli Krediler (akreditif mektubu olarak da bilinir) ve UCP500 KuralBankaya L/C Uygulaması | Exchange Control regulations of Turkey are read for class discussions |
12 | Uluslararası Anlaşmalarda Ticaret Terimleri, INCOTERMSevk VesaikiKısaca Deniz Sigortası | The International Chamber of Commerce and Lloyds several resources are given to the students prior to the class discussions |
13 | L/C Hakkında Para Birimi Riskini YönetmeTürkiye’deki Diğer Finansal Kurumlar | BASEL I and II are explained by Mr. Halit Soydan |
14 | Finansal KiralamaFaktöring ve ForfaitingDöviz Büroları (Para Değiştiriciler) | The Turkish Treasury’s WEB pages and Mr. Soydan’s Course Notes are suggested |
15 | Tüketici Kredileri ŞirketleriSermaye Piyasaları | Mr. Soydan’s published book of The Capital Markets is suggested to have a look |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Halit Soydan’ın kendi Ders Notları ve yayımlanmış olan kitabı: Sermaye Piyasaları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Frederic S. Mishkin’in yazdığı Economics of Money, Banking, and Financial Markets |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 135 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik ve istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hakim olmak, | |||||
2 | Matematik ve istatistik alanındaki edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek, | |||||
3 | Sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilmek, | |||||
4 | Disiplinlerarası yaklaşımla, matematiği ve istatistiği gerçek yaşamda uygulayabilmek ve uygulama konusunda kendi potansiyellerini keşfedebilmek, | X | ||||
5 | Matematiğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilmek ve modelleme yapabilmek ve kendini geliştirebilmek, | X | ||||
6 | Kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakabilmek, yenileyebilmek, | |||||
7 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarabilmek, | |||||
8 | İngilizce’yi ve Avrupa Dil Portföyünden ikinci bir yabancı dili B1 Genel Düzeyinde etkin şekilde kullanabilmek ve bilgi birikimini güncel tutabilmek, yurtiçi ve yurtdışı meslektaşlarıyla rahat bir şekilde iletişim kurabilmek, periyodik litaretürü takip edebilmek, | |||||
9 | Matematik ve istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki ez az bir programı etkin şekilde kullanabilmek, | |||||
10 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilmek, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygulayabilmek, | |||||
11 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilmek ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olmak, | |||||
12 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilmek ve çözümleri taşıyabilmek, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları incelemek ve yorumlamak, | |||||
13 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yenileyebilmek, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak, | X | ||||
14 | Matematik ve istatistik alanında edindiği bilgileri ortaöğretim seviyesine uyarlayarak aktarabilmek, | |||||
15 | Matematik ve istatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürmek, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olmak, karar verme sürecine katılmak, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapmak ve yürütmek. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest